Az alábbi tíz reklám sokkolta a nagyközönséget. Küldj egy kommentet, ha Te ezzel nem értesz egyet!
A legtöbb divatáru és kozmetikai reklám általában provokatívan figyelemfelkeltő.
Számos ilyen reklám szexcentrikus vagy gruppen szexet propagál, vallást kifiguráz vagy éppen azért kelt megbontrákoztatást mert a modellből túl sokat mutat.
A 2003-ban készült Gucci kampány Tom Ford ötlete volt. A megbontrákoztatást keltő hirdetésben Carmen Kass modellt G mint Gucci betűre fazonírozták. A képeket egyébként ugyanaz a fotós Mario Testio készítette, mint aki a brit királyi családról Lady Dianaról és gyerekeiről is csinált elhíresült fotósorozatot.
A 2007-es Gucci provokáló kampány mögött még mindig Tom Ford áll. A hirdetés célközönsége férfiak, ezért a parfümös üveget a modell mellei közé és a szeméremdombjára helyezték. A sztárfotós ezúttal a huncut Terry Richardson.
A divatmárkák közül talán a Benetton cég reklámjai voltak idáig a legmegbotránkoztatóbb. Talán emlékeztek még a véres katonai ruhás kampányukra vagy arra amelyiken egy fekete bőrű nő fehér gyereket szoptat? 1991-ban Oliverio Tescanis a római katolikus egyházzal kezdett ki. A képeken egy pap és egy nővér csókolózik.
Az alábbi Dolce & Gabbana és a Calvin Klein reklámokat azért tiltották be, mert nemi erőszakra és a nemek közötti megkülönböztetésre utaltak.
A Lancôme cég angliai reklámjában Julia Roberts arcát túlretusálták. Hasonlóan hamis benyomást keltő reklámja miatt a Maybelline-es reklámok Christy Turlington-os képeit is rövid idő után visszavonták.
Miután Marc Jacobst modellje (Winona Ryder) 2003-ban meglopta, azóta Mark saját maga a modell, ráadásul legutóbb: csupasz csiga és beolajozott testtel meztelenül pózol. Mentségül azt hozta fel, hogy nem talált semmilyen más ruhadarabot, ami a hirdetésben szereplő parfüm illatárat jobban kifejezné. A hirdetést a Közel-keleten és több amerikai államban is betiltották.
Kate Moss Calvin Klein fehérneműs képeit 1993-ban nagyon vékony alakja miatt vonták vissza. „Kokain” Kate betegesen vékony alakja a 90-es években nagy kontrasztot jelentett az olyan szupermodellekhez képest, mint Cindy Crawford vagy Claudia Schiffer. A képek láttán terjedt el a „heroin chic” kifejezés.
A 2007-es milánói divathéten jelent meg az olasz Nolita márka plakátja, melyben a 27 éves, anorexiás (30 kilós!) francia modell Isabelle Caro szerepelt. Ez a hirdetés akkoriban ismételten felhívta a divatkritikusok figyelmet arra, hogy a kifutón szereplő modellek között nagyon sok annyira lesoványodottan vékony, hogy az már beteges.
Az Yves Saint Laurent Belle d'Opium parfümreklámját azért tiltották be, mert olyan mintha a francia Melanie bedrogozott volna és a drog hatására táncolna. Szerintetek?
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.